PREGUNTES EDUvisuals

Aquest espai acull les diferents preguntes fetes o preparades per a la realització de les entrevistes EduVisuals.

Geometria amb Bombolles de Sabó

En què consisteix l’experiència?
Com reaccionen els estudiants?

INNED1: 1er Simposi d’Innovació Educativa

Primer explicans en quines línies treballa el grup EME. On és i quin es l’objectiu?
De les jornades d’aquest primer simposi, d’on surt la idea i quina es la conclusió que en traieu?
Es important fomentar projectes entre diferents departaments, facultats o àrees de coneixements?
Quina importància te la transversalitat en el sistema educatiu? Com la podríem fomentar?
Es sol fomentar la participació dels estudiants en aquest projectes d’investigació?

Altres preguntes que em feia:

És possible generalitzar algunes dinámiques docents nascudes de les experiències innovadores?
Quin espai disposen els professors per compartir experiències, recollir idees i implementar-les en les seves metodologies docents?
On es poden recollir les idees de millora?
Es possible establir un sistema de suggerències creuades entre departaments o facultats?
Com es pot promoure el diàleg entre la comunitat UB?
Com es pot valorar la implicació dels estudiants?
Quins reptes d’adaptació tecnològica ha d’afrontar l’actual sistema educatiu?
Es possible la implantació del Software Lliure a la UB?
Quines dificultats té la comunitat educativa per incorporar metodologies de treball del Campus Virtual.
La divulgació de les Publicacions de la Universitat s’orienta al public en general o a entorns especialitzats?
Es pot estimular la producció de calitat amb la participació de professors, investigadors de la casa i alumnes?
Els continguts culturals de formació universitaria o de postgrau, són accessibles per tota la societat?
Com pot ajudar registrar en Creative Commons els continguts generats o actualitzats des de la universitat?

ACRE (Recerca sobre la Creativitat a BCN)

EL CONEIXEMENT:
S’ha de reservar la creació de coneixement a estudis superiors i postgraus?
Quin paper pot tenir la secundària?
Com es pot fomentar la creació de coneixement en el centre docent?
Aquesta eina de treball que forma part del currículum personal, s’hauria de compartir?

COL·LABORACIÓ I TREBALL EN EQUIP:
Com influeix el sentiment de pertànyer a un grup amb la satisfacció i la insatisfacció dels professors?
Perquè és important tenir projectes comuns? Quin tipus de projectes poden compartir el conjunt de professors d’un centre?
Perquè la iniciativa personal té menys impacte que la demanda de centres?
Com es pot aconseguir que les iniciatives individuals influeixin o propiciïn demandes de centre?
Quina diferència de participació en activitats formatives hi ha entre professionals de primària i secundària?

EDUCADOR SOCIAL:
Quina figura específica gestiona les ofertes de formació que interessa a cada centre?
Quin paper te l’Educador Social al centre docent?
Com influeix la intel·ligència emocional del docent als alumnes?
Quina importància relativa tenen l’aprenentatge formal i informal en el dia a dia?
Quines activitats fomenten l’aprenentatge informal?

TÈCNIC AudioVisual i Multimèdia:
Com influiría en la formació formal i informal que cada centre tingués en plantilla un tècnic assesor en tecnología audiovisual?
Com podría influir en la creació del coneixament la figura de l’assesor permanent en tecnología audiovisual i multimèdia?
Com es comparteix la informació recollida i els coneixements adquirits des de la formació individual al conjunt de companys?
Como se podría centralizar la información de un centro y compartir lo más relevante entre centros?
Quin és el nou paper de la biblioteca-mediateca?
Quines persones dedicades a la formació complementària podríen ocupar-se de gestionar la mediateca? Almeny dues per afavorir el treball en equip.
Quines competències haurien d’asumir els responsables de la gestió del coneixamnet?

VALORACIÓ:
Qui fa l’evaluació docent i quins parametres té en compte?
Com hauria de valorar-se el desenvolupament profecional del docent? (etapes)
Com es pot reconéixer la competència profecional?
Com podem influim constructivament  dabant la incompatència que afecta al grup?
Com es guanya l’interès dels alumnes i profesors per la formació quant passa a ser obligatòria?
Com s’aconsegueix ensenyar …en un sistema evaluatiu que permet saber una cosa avui i oblidar-la demà?

PRÀCTICA:
Quan s’inclou la pràctica en els estudis acadèmics?
Perquè no s’inclouen els estudis acadèmics a la pràctica concreta?
Quins mètodes educatius donen millors resultats?
Es coneixen tots els métodes educatius? Conéixes alguna iniciativa d’investigació metodològica?

PROFESSIÓ:
En què consisteix la professió d’un profesor? I la d’un professor de professors?
Com es pot revitalitzar el concepte profecional docent?

Anuncis
  1. Encara no hi ha cap comentari.
  1. Agost 11, 2009 a les 3:03 pm
  2. Agost 11, 2009 a les 3:08 pm

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: